Tratează stresul cu uleiuri esențiale

Stresul este atât de comun încât multe persoane spun că îl simt zilnic. Este o reacție pe care corpul o primește atunci când există o schimbare ce necesită un anumit răspuns.

Cauzele sale pot fi legate de muncă, probleme de familie, presiunile financiare, lipsa somnului, probleme emoționale în relație, suprasolicitare și multe sarcini de îndeplinit zilnic. Chiar și alimentația nepotrivită poate contribui la creșterea stresului.

Stresul și sănătatea

Cu toate că stresul poate avea anumite roluri protective, în cantități mari el poate duce la efecte devastatoare asupra sănătății umane.

Dincolo de efectele vizibile (lipsa poftei de mâncare sau umezirea palmelor), stresul se manifestă în corp în multe moduri: creșterea nivelului “hormonilor de stres” (de exemplu: cortizolul), creșterea nivelului de zaharuri din sânge, cu efecte asupra poftei de mâncare, schimbarea modului de funcționare a glandei tiroide.

Zeci de studii arată că stresul cronic duce inclusiv la afecțiuni serioase cum ar fi:

  • oboseală cronică
  • tensiune arterială crescută
  • boli de inima
  • obezitate
  • afecțiuni ale pielii
  • alergii și astm
  • depresie
  • infertilitate
  • tulburări autoimune, de somn și alimentație

Din fericire, uleiurile esențiale oferă remediile naturale necesare pentru a lupta împotriva stresului și pentru a ieși învingător.

Cele mai bune uleiuri esențiale antistres

Este considerat cel mai cunoscut și întrebuințat ulei esențial, iar efectele sale principale sunt de calmare și relaxare. Are proprietăți puternice care ajută la restaurarea sistemului nervos.

Este perfect pentru somn, neliniște, iritabilitate, atacuri de panică, tensiune etc. Mai multe studii au arătat că inhalarea uleiului esențial de lavandă poate reduce nivelul de stres și anxietate.

Acest ulei este utilizat pe scară largă în aromaterapie și poate diminua simțitor stresul. Sunt studii care arată că bergamot poate ajuta la reducerea stresului și la inducerea relaxării. De asemenea, un studiu din 2015 arată că acest ulei poate îmbunătăți emoțiile negative, oboseala și scade nivelul de cortizol al salivei (hormonul stresului).

Când folosiți topic uleiul de bergamot pentru ameliorarea stresului, mixați-l cu un ulei purtător cum ar fi uleiul de migdale, avocado sau jojoba. Alternativ, funcționează excelent pentru dispersare cu ajutorul unui difuzor aromaterapie.

Acest ulei esențial provine din frunzele plantei de lămâi și are proprietăți sedative și de reducere a anxietății. Este bogat în linalool, un compus pe care practicienii de aromaterapie îl folosesc deseori pentru ameliorarea stresului, îmbunătățirea stării de spirit, un somn mai bun și combaterea simptomelor depresive.

În Marea Britanie, într-un centru de tratament al cancerului, se folosesc dispozitive inhalatoare de aromaterapie pentru induce relaxarea și pentru a combate greața.

ulei esential rozmarin

În ultimii ani s-au intensificat cazurile de hipertensiune arterială, un factor de risc major pentru bolile de inimă. Pentru a reduce tensiunea arterială și pentru a susține sănătatea inimii, este esențial să mențineți o greutate sănătoasă, să faceți exerciții regulat, să aveți o dietă echilibrată și să limitați consumul de sare, alcool și tutun.

Studii preliminare sugerează că uleiul esențial de Ylang Ylang poate fi benefic pentru persoanele cu tensiune arterială ridicată. Un studiu din 2012 a descoperit că inhalarea parfumului de Ylang Ylang a dus la scăderea tensiunii arteriale și a nivelului hormonilor de stres.

Acesta este un ulei esențial de aromaterapie cu un parfum dulce, lemnos, ideal pentru relaxare și combaterea stresului. Topic, poate fi utilizat împreună cu un ulei purtător, cum ar fi jojoba, migdale dulci sau avocado (pentru piele sau baie). De asemenea, funcționează excelent pentru difuzie în atmosferă, cu ajutorul unui aparat.

uleiuri esentiale pentru ingrijire persoanala

Uleiul de iasomie este utilizat în special în Asia ca remediu natural pentru anxietate, stres, insomnie și depresie. În China, iasomia este folosită în mod tradițional pentru detoxifierea și curățarea sistemului respirator. Acționează ca un sedativ natural și are efecte stimulatoare pentru activitatea creierului, îmbunătățind starea de spirit și energia.

Aplicați direct pe încheieturi sau pe gât pentru a favoriza relaxarea ori adăugați câteva picături de ulei esențial de iasomie în cada cu apă fierbinte.

ulei esential rozmarin

Unul din uleiurile esențiale mai puțin cunoscute, busuiocul, este extrem de eficient pentru reducerea stărilor de anxietate și stimularea bunei dispoziții. Considerat regele plantelor în India, busuiocul este venerat și utilizat pe scară largă grație proprietăților sale benefice.

Are efect calmant asupra sistemului nervos, reduce anxietatea, oboseala, încordarea mentală și depresia. De asemenea, acționează ca un stimulent natural, susținând liniștea și claritatea minții.

Rețete rapide cu uleiuri esențiale antistres

Pentru relaxare și îndepărtarea stresului

Adăugați 4 picături de ulei esențial de vetiver și 6 picături de sandalwood în cadă. Relaxați-vă în timp ce inhalați aromele.

Pentru stresul legat de muncă

Amestecați 2 picături de ulei esențial de valeriană cu 4 picături de ulei esențial de ylang-ylang. Adăugați în apa în care faceți baie sau difuzați în cameră.

Pentru stresul mental

Mixati 4 picături de lavandă cu 2 picături de ulei esențial de mentă.

Pentru stresul emoțional

Pentru orice fel de stres emoțional, mixati 4 picături de ulei esențial de lavandă cu 3 picături de ulei esențial de mușețel. Parfumul va topi stresul.

business, office, school and education concept - stressed businesswoman with computer at work
Ce spun clienții noștrii?
Părerile clienților